Saturday, April 12, 2014

Mengapa aku tidak join nurilmu?

Bukan mudah pilihan yang ingin aku lakukan,
DItelan mati emak, diluah mati bapak.
Aku tidak menolak nurilmu sepenuhnya,
Kerana aku tahu banyaknya pengorbanan dieorang membina satu ekonomi islam yang halal.
Aku tabik usaha usaha murni dieorang.
Juga usaha-usaha murni sahabat-sahabat aku yang telah menceburinya.
Kalian telah mengamalkan salah satu dari sunnah Rasulullah, iaitu berniaga 
Tahniah.
Mengejar dunia, bukan bererti meninggalkan akhirat.
Aku mula takut dengan perubahan orang yang aku benar-benar sayang.
Bangun, mandi, makan dan tidurnya dengan Nurilmu.
Cintanya juga di situ :')
Buta dengan dunia. Terlalu ingin mengejarnya sehingga benar -benar tinggalkan akhirat.
Percakapanya juga tak seperti dulu.
Sedih aku katakan, egonya , sombongnya , bongkaknya jelas kelihatan.
Apa yang dia banggakan juga aku tak tahu.
Katanya mengembangkan ekonomi islam.
Tapi, kelihatannya dia makin jauh dengan Islam.
Bagaikan ada kuasa hebat berbanding ALLAH,
Bagaikan ada pemberi rezeki lain selain ALLAH,
Bagaikan lupa tentang Sunnatullah.
Siapa yang memberi rezeki?
ALLAH kah? atau Nurilmu? atau sahabat seperjuangan Nurilmu?
Bukalah matamu,
Jalan yang engkau pilih ini membuat engkau kufur.
Jalan yang engkau pilih ini membuat engkau lupa kepadaNYA.
Bukan ke manusia yang lebih baik itu adalah orang yang berubah menjadi lebih baik? bukan yang berubah menjadi lebih teruk.
Apalah guna usahamu, andai itu tidak berkat,
Apalah guna hartamu, andai ia tidak memberi manfaat.
Ingat,
Orang yang benar benar sayangkan kita je,
Yang akan tegur salah kita,
Yang akan tegur kelekaan kita.
Jangan sebab kita buta dengan yang lain,
Kita meninggalkan permata yang berharga itu.
‪#‎Bukalah‬ mata hatimu, pandang dengan hati. Demi ALLAH tidak berkurang sayang ini sedikitpun. Uhibbuka fillah :')

No comments:

Post a Comment